Beyaz eşyada iade hakkı var mı?
Tüketici haklarına göre, ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahipsiniz.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, bir kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe bir kusur varsa, tüketici bunu 6 ay içinde fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
Beyaz eşyada tüketici hakları nelerdir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Arçelikten alınan ürün iade edilir mi?
Alıcı; Arçelik Pazarlama A.Ş.’ye mal/hizmet bedelini ödemekle, ürün bedelini Satıcı’ya ödemiş sayılır. Müşteri, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren 15 (onbeş) gün içinde; herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Memnun kalınmayan ürün iade edilir mi?
Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.
Yeni alınan buzdolabı iade edilir mi?
Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 5. maddesine göre Müşteri, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde iade edebilir. Buna göre Müşteri, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde iade etme hakkına sahiptir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Eve Mağazacılık ürünü geri alma talebinde bulunmadığı sürece, cayma hakkınızı kullandığınıza ilişkin bildirimi tarafımıza yaptığınız tarihten itibaren 10 gün içinde ürünü Eve Mağazacılık’a iade etmeniz gerekmektedir.
Açılan beyaz eşya iade edilir mi?
Ayrıca Yönetmelik gereği, cayma hakkı süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Kutusu açılmış ve montajı yapılmış ürünler iade edilemez.
Beyaz eşya servis gelmeden açılır mı?
Yetkili servis gelmeden ürün ambalajını veya kutusunu açmayınız. Yetkili servis gelmeden kutunun açılması ürün garantisini geçersiz kılacaktır.
Beyaz eşya firmasını nereye şikayet edebilirim?
Başvurular, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. İl sınırları içerisinde il tüketici hakem heyetleri, ilçe sınırları içerisinde ise ilçe tüketici hakem heyetleri kurulabilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Kurulumu yapılmamış beyaz eşya iade edilir mi?
Ürünün teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde iade kodu oluşturabilirsiniz. Ürünün kurulumu yapılmamış olması gerekmektedir. Kurulumu yapılmış ürünler iade edilemez.