Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamı ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Üründe bu belirtilen özellikler yoksa veya reklam ve duyuruda yer alan bilgilere uymuyorsa ürün ayıplı sayılır.
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
Dolayısıyla tüketiciye ayıplı mal satan satıcı, sattığı ürünle ilgili olarak tüketicinin doğacak bütün şikâyetlerini gidermekle yükümlüdür.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Ayıbın aşikar olmaması halinde Alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa bu durumu bu süre içinde Satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Arızalı araçla ilgili dava ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce ön tespitler ve arıza tespiti zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın 1 yıl veya en fazla 1,5 yıl içerisinde tamamlanması da mümkündür.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68/3. maddesine göre; tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm merciine başvurulabilir.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
223/2. Bu maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır. Yargıtay, 11.
Ayıplı mal davası kime karşı açılır?
Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından birlikte sorumludur.) Mümkünse, satılan ürünün ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesi talep edilmelidir.
Malın ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise alıcı kaç?
6102 sayılı TTK’nın 23/1-c maddesine göre; malın ayıplı olduğu teslim anında açıkça belliyse alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıp bulunması ancak sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak vaat edilen özelliklerin eksik olması veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken özelliklerin eksik olması halinde söz konusu olabilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Kusurlu malın değişimi kaç yıldır?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Tüketici mahkemesi kararı sonrası ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı şirkete tebliğinden itibaren 15 gün içinde kararın uygulanmasını talep edebilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?
Malın tüketiciye tesliminden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim anında mevcut sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Satıcının kusurlu olmasa bile sorumlu olduğu varsayılır.
Ayıplı araç nasıl tespit edilir?
ALICI TARAFINDAN SATILAN ÜRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ Fren sisteminde arızalar Yağ sisteminde arızalar Şasi hasarları Yakıt sisteminde sorunlar Araçta gizli hasarlar Araç fonksiyonlarının düzgün çalışmaması Aracın bazı parçalarının modifiye edilmiş olması Bu durumlarda satıcının kusurdan dolayı sorumluluğu belirtilir.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
223/2. Bu maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır. Yargıtay, 11.
Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Örgütsel Faktörler Nelerdir